MASZYNA BIEŻNA 2.0 DO BADANIA OPON DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I CIĘŻAROWYCH „BĘBEN 2.0” | WIMiO - Politechnika Gdańska

Treść strony

MASZYNA BIEŻNA 2.0 DO BADANIA OPON DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I CIĘŻAROWYCH „BĘBEN 2.0”

MASZYNA BIEŻNA 2.0 DO BADANIA OPON DO SAMOCHODÓW OSOBOWYCH I CIĘŻAROWYCH „BĘBEN 2.0”

Maszyna bieżna 2.0 do badania opon do samochodów osobowych i ciężarowych „BĘBEN 2.0”

LOKALIZACJA: Budynek Starej Kuźni, (opiekunowie: dr hab. inż. Grzegorz Ronowski, prof. dr hab. inż. Jerzy A. Ejsmont, dr hab. inż. Piotr Mioduszewski, dr hab. inż. Stanisław Taryma, dr inż. Ryszard Woźniak, dr inż. Wojciech Owczarzak, mgr inż. Sławomir Sommer)

OPIS: Urządzenie badawcze do pomiarów oporu toczenia i hałaśliwości opon do samochodów osobowych i ciężarowych o unikatowych w skali światowej możliwościach badawczych. W odróżnieniu od typowych maszyn bieżnych „BĘBEN 2.0” umożliwia precyzyjny pomiar oporu toczenia w szerokim zakresie temperatur (-15 C do + 30 C) gdyż umieszczony jest w termostatycznej komorze wyposażonej w urządzenia chłodnicze i grzejne wysokiej mocy. Dodatkowo na bębnie mocowane są unikatowe repliki nawierzchni drogowych wykonane w oparciu o własny patent. Urządzenie wykorzystywane jest do prac badawczych prowadzonych w ramach projektów międzynarodowych i krajowych oraz w badaniach dla przemysłu i wojska.

Wykaz projektów w których urządzenie było i jest wykorzystywane: 5PRUE – HARMONOISE, 5PRUE – SILVIA, 6PRUE – IMAGINE, 7PRUE – PERSUADE, Norway Grants – LEO, PolNor – ELANORE, NCBiR – ROLRES, NCBiR – ROSOMAK, NCBiR - SEPOR.

Wykaz zleceniodawców dla których prowadzone były/są badania: Fabryka samochodów HYUNDAI filia w Niemczech; Fabryka samochodów elektrycznych LIGHTYEAR, Holandia; instytuty naukowe: VTI, Szwecja; DRD, Dania; BRRC, Belgia; SINTEF, Norwegia.