SYSTEM POMIAROWY DO BADANIA HAŁASU OPON SAMOCHODOWYCH I NAWIERZCHNI DROGOWYCH METODĄ SPB I CPB | WIMiO - Politechnika Gdańska

Treść strony

SYSTEM POMIAROWY DO BADANIA HAŁASU OPON SAMOCHODOWYCH I NAWIERZCHNI DROGOWYCH METODĄ SPB I CPB

SYSTEM POMIAROWY DO BADANIA HAŁASU OPON SAMOCHODOWYCH I NAWIERZCHNI DROGOWYCH METODĄ SPB I CPB

System pomiarowy do badania hałasu opon samochodowych i nawierzchni drogowych metodą SPB i CPB

LOKALIZACJA: Budynek nr 40 Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa, laboratorium ZPMiTW, (opiekunowie: dr hab. inż. Grzegorz Ronowski, prof. dr hab. inż. Jerzy A. Ejsmont, dr hab. inż. Piotr Mioduszewski, dr hab. inż. Stanisław Taryma, dr inż. Ryszard Woźniak, dr inż. Wojciech Owczarzak, mgr inż. Sławomir Sommer).

OPIS: System badawczy do wykonywania pomiarów hałasu opon samochodowych i nawierzchni drogowych w warunkach drogowych. W skład systemu wchodzi wielokanałowy analizator dźwięku, cztery mikrofony pomiarowe, radar do pomiaru prędkości pojazdu, zestaw fotokomórek oraz komputer sterujący ze specjalistycznym oprogramowaniem. System ten wykorzystywany jest do prac badawczych prowadzonych w ramach projektów międzynarodowych i krajowych. Umożliwia wykonywanie pomiarów hałaśliwości nawierzchni metodą statystycznego przejazdu (SPB) zgodnie z normą ISO 11819-1 oraz metodą kontrolowanego przejazdu (CPB).

Wykaz projektów w których urządzenie było i jest wykorzystywane: 5PRUE – HARMONOISE, 5PRUE – SILVIA, 6PRUE – IMAGINE, 7PRUE – PERSUADE, 7PRUE – ROSANNE, Norway Grants – LEO, NCBiR – SEPOR, PolNor – ELANORE, Swedish Road Administration - VENOM, Grant MNiSW“ Modelowanie hałasu zewnętrznego pojazdów samochodowych poruszających się z małymi prędkościami”.