STANOWISKO DYDAKTYCZNE DO DEMONSTRACJI BUDOWY I ZASADY DZIAŁANIA SYSTEMU POZIOMOWANIA ORAZ STATYCZNEGO I DYNAMICZNEGO DOŚWIETLANIA ZAKRĘTÓW W REFLEKTORACH SAMOCHODOWYCH

Stanowisko dydaktyczne do demonstracji budowy i zasady działania elektrycznego progresywnego układu wspomagania kierownicy

LOKALIZACJA: Budynek nr 40 Wydziału Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa, sala nr 515, (opiekun: dr hab. inż. Grzegorz Ronowski)

OPIS: Stanowisko zbudowane jest na bazie oryginalnego sterownika układu wspomagania kierownicy dostarczonego przez koncern Fiat. Odtworzono warunki panujące w rzeczywistym pojeździe. Do zadawania prędkości pojazdu oraz symulowania oryginalnej magistrali cyfrowej CAN, przygotowano dedykowany sterownik stanowiska, który został wyposażony w dotykowy wyświetlacz LCD. Oprócz wymienionych wyżej funkcji, umożliwia on ponadto, odczyt i prezentację wartości z czujników układu wspomagania kierownicy, rejestrowanie i kasowanie błędów zgłaszanych przez sterownik, a w trybie kalibracji symuluje narzędzie diagnostyczne.

Wykaz przedmiotów, w których stanowisko było i jest wykorzystywane:
 1. Mechatronika pojazdów i maszyn roboczych – wykład
 2. Diagnostyka pojazdów samochodowych – wykład i laboratorium