Grupa projektowa PGRacing Team realizuje działania w ramach koła naukowego "Mechanik". Obecnie należy do niej prawie 80 studentów - nie tylko z Politechniki Gdańskiej, a łączy ich wspólna pasja - motoryzacja. Od 2014 r., co roku, członkowie koła od podstaw projektują, a następnie konstruują bolid startujący w międzynarodowych zawodach Formula Student. Ich działania przekładają się nie tylko na zdobycie rozgłosu na arenie międzynarodowej, ale też cennego doświadczenia przydatnego w późniejszym życiu zawodowym. PGRacing Team dzieli się na 6 grup, Aerodynamics, Chassis, Electronics, Powertrain, Suspension oraz Marketing. Każda z wymienionych grup odpowiedzialna jest za inny aspekt działania bolidu i odpowiedniego funkcjonowania Teamu. Pierwsza z wymienionych grup, Aerodynamics, zajmuje się szerokopojętą aerodynamiką pojazdu. Pracują oni m.in. nad projektem i budową skrzydeł czy dyfuzora w bolidzie, aby jak najlepiej wykorzystywać siły docisku działające na bolid i tym samym zwiększeniu osiągów na torze.

Członkowie grupy Chassis odpowiedzialni są za konstrukcję nośną w pojeździe. Od podstaw tworzą oni ramę pojazdu, z roku na rok wprowadzając coraz nowocześniejsze rozwiązania, jak chociażby konstrukcja typu monocoque w PGR-06, pozwalające na poprawę bezpieczeństwa kierowcy i wyników odnoszonych na zawodach.

W ramach działań grupy Electronics powstają elementy zasilania oraz telemetrii pojazdu. Wraz z nadchodzącym sezonem zakres działań grupy poszerzył się o prace nad baterią do bolidu elektrycznego, z którym PGRacing Team ma w planach wystartować w zawodach FS w 2024 roku.

Grupa Powertrain skupia się na układzie napędowym znajdującym się w bolidzie. Projektuje, a następnie zajmuje się wykonaniem chociażby układu paliwowego i chłodzenia, umożliwiając przy tym jazdę bolidu.

Elementami zawieszenia i jego kinematyką zajmują się członkowie grupy Suspension. Pracują oni nad układem kierowniczym, pedalboxem czy stabilizatorami, aby zapewnić sprawne prowadzenie pojazdu.

Działania grupy Marketing opierają się na prowadzeniu mediów społecznościowych zespołu, pozyskiwaniu sponsorów i utrzymywaniu kontaktu z firmami współpracującymi, a także organizacji wydarzeń, w których PGRacing Team uczestniczy.

Dotychczas udało nam się skonstruować 6 bolidów. Pierwszym pojazdem zbudowanym przez studentów Politechniki Gdańskiej był PGR-01 „Neptun”, którym udało się wystartować w zawodach FS Hungary. W 2018, z bolidem PGR-03, udało nam się wygrać zawody FS Andorra oraz wystartować we Włoszech. Wraz z kolejnymi generacjami, bolidy stawały się coraz bardziej zaawansowane. Przyspieszenie do 100km/h w PGR-05 zajmowało 4.1 sekundy. Wystartowaliśmy z nim we Włoszech i w Czechach, zajmując kolejno 9. I 8. miejsce w kategorii Endurance. W 2022 wystartowaliśmy z naszym najnowszym bolidem-PGR-06 w zawodach Formula Student w Niemczech i w Holandii. Wzięliśmy również udział w FS Alpe Adria, gdzie udało nam się ostatecznie uplausować na 11. pozycji.

Praca nad bolidem to nie tylko złożenie odpowiednich części. To proces, na który składa się: projektowanie, symulacje komputerowe, dostosowywanie poszczególnych elementów pod szczegółowe wymagania regulaminu, pozyskiwanie sponsorów czy testy bolidu na torze. Całoroczna współpraca przynosi nam sukcesy od momentu uruchomienia projektu, bowiem już w 2016 r. udało nam się zakwalifikować na nasze pierwsze zawody FS i od tamtego momentu lista naszych osiągnięć stale rośnie. Sukcesywnie wspinamy się na kolejne szczeble Formula Student, startując w najbardziej prestiżowych zawodach i rywalizując z najlepszymi. Obecnie pracujemy nie tylko nad bolidem z silnikiem spalinowym, planujemy również budowę bolidu z napędem elektrycznym i wystartowanie z nim w kolejnych zawodach FS.