Etapy realizacji praktyk zawodowych
I. ZGŁOSZENIE PRAKTYKI I JEJ REALIZACJA
- Wybór miejsca i czasu realizacji praktyki. (realizuje student)
-
Ustalenie indywidualnego programu praktyki z pracodawcą. (realizuje student)
Uwaga! Przygotuj się na rozmowę z pracodawcą, w której uzyskasz wymagane do rejestracji praktyki w systemie Moja PG informacje:- nazwa zakładu pracy,
- NIP zakładu pracy
- REGON
- adres zakładu pracy
- imię i nazwisko zakładowego opiekuna praktyki, telefon, e-mail
- adres odbywania praktyki
- strona internetowa zakładu pracy
- rodzaj praktyki/umowy: umowa o organizację praktyk zawodowych/praktyka na podstawie obowiązującej umowy ramowej/staż bezpłatny/wolontariat/umowa o pracę/umowa cywilnoprawna/inna
- ustal z firmą co najmniej 3 wybrane zagadnienia, które zrealizujesz podczas praktyki zawodowej - pobierz Ramowy program praktyki zawodowej dla twojego kierunku (https://wimio.pg.edu.pl/studenci/praktyki-i-staze)
-
zapytaj czy zakład pracy wymaga wykonania badań medycyny pracy - dostępne pakiety badań znajdziesz pod linkiem: pobierz (w szczególnych przypadkach można skorzystać z pakietu dedykowanego dla innego kierunku studiów)
- Rejestracja praktyki w systemie Moja PG. (realizuje student)UWAGA! Na bieżąco weryfikuj status zarejestrowanej przez ciebie praktyki, aby na czas reagować i przechodzić do kolejnego etapu.
- Weryfikacja zgłoszenia przez pełnomocnika praktyk. (realizuje pełnomocnik ds. praktyk)
- Wygenerowanie i dostarczenie "Indywidualnego programu praktyki" (IPP) do zakładu pracy. (realizuje student)
- Wgranie skanu IPP do systemu Moja PG. (realizuje student)
- Weryfikacja podpisanego przez zakład pracy IPP i dalsza akceptacja praktyki. (realizuje pełnomocnik praktyk)
- Wydrukowanie: skierowania na badania lekarskie (gdy wymagane) oraz przygotowanej przez pełnomocnika praktyk umowy o organizację praktyki i przekazanie jej do podpisu właściwego Prodziekana. (realizuje Dziekanat) UWAGA! Umowa nie zostanie przekazana do podpisu Prodziekana do czasu dostarczenia przez studenta wymaganego zaświadczenia lekarskiego z medycyny pracy (dotyczy przypadku, gdy zakład pracy wymaga badań z zakresu medycyny pracy).
- Dostarczenie umowy do zakładu pracy oraz zwrot podpisanej umowy do Dziekanatu:
9a). W przypadku umów podpisywanych w wersji papierowej, student ma obowiązek dostarczenia umowy do zakładu pracy oraz przekazania do Dziekanatu 1 egzemplarza podpisanej przez zakład pracy umowy (w oryginale). Dodatkowo przesyła również skan tego dokumentu na adres właściwego pracownika Dziekanatu.
9b). W przypadku umów podpisywanych i przesyłanych elektronicznie- dostarczenie umowy właściwym kanałem wskazanym przez zakład pracy realizuje Dziekanat. - Wgranie kopii podpisanej umowy do systemu Moja PG (realizuje Dziekanat).
- Zgłoszenie praktykantów ze statusem praktyki: "gotowy do realizacji praktyk" do Osiedla Studenckiego oraz ubezpieczenia NNW. (realizuje dziekanat)
- Realizacja praktyki zawodowej. (realizuje student)
UWAGA! W momencie rozpoczęcia praktyki, status zgłoszonej przez ciebie praktyki powinien mieć wartość "gotowy do realizacji praktyk".
Instrukcja rejestrowania wniosków dot. praktyk studenckich dla studentów
II. ROZLICZENIE PRAKTYKI - o szczegółach tego etapu będziemy informować na bieżąco, po wdrożeniu w systemie Moja PG
- Uzyskanie zaświadczenia o odbytej praktyce.
- Przygotowanie sprawozdania z praktyki.
- Przedstawienie sprawozdania Pełnomocnikowi ds. Praktyk Zawodowych.
- Wysłanie (drogą elektroniczną) sprawozdania do Pełnomocnika Dziekana ds. Staży i Praktyk.
- Uzyskanie zaliczenia praktyki zawodowej.
- Wypełnienie ankiety po praktyce.
Ważne!
Zawarcie Umowy o organizację praktyk zawodowych studentów Politechniki Gdańskiej przez Uczelnię jest możliwe pod warunkiem dostarczenia kompletu wymaganych dokumentów zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 1 Zarządzenia Rektora Politechniki Gdańskiej nr 31/2024 z 27 sierpnia 2024 r. w terminie 14 dni przed rozpoczęciem praktyk.
Warunkiem zaliczenia praktyki zawodowej jest terminowe dostarczenie kompletnej i prawidłowej dokumentacji wymaganej w Regulaminie praktyk. Po zakończeniu praktyk student musi dopełnić niezbędnych formalności na wskazanej platformie w terminie 14 dni kalendarzowych od zakończenia praktyki, jednak nie później niż ostatniego dnia sesji poprawkowej (§ 3 ust. 7 ww. ZR). Późniejsze dostarczenie dokumentów wymaga uprzedniej zgody dziekana