Data dodania: 2021-09-21
PGRacing Team szykuje się na kolejne zawody. Studenci będą się ścigać we Włoszech
Tym razem formuła zawodów jest trochę inna, bo rozpoczynają się już 27 września online. Wtedy odbędą się konkurencje statyczne, które potrwają do 1 października. Termin konkurencji dynamicznych – już na miejscu, we Włoszech – przypada na dni 10-13 października 2021 r.
– Formuła zawodów jest określona odgórnie, przez regulamin zawodów Formuła Student i zawsze odbywają się one na tej samej zasadzie – zaznacza Wiktoria Mizera z PGRacing Team. – Ze względu na to, że konkurencje statyczne odbywają się w tym roku online, zmieniona została organizacja konkurencji dotyczącej Business Plan Presentation, którą podzielono na trzy etapy – dodaje.
Na zawodach zespoły zmagają się w konkurencjach dynamicznych i statycznych – łącznie mają do zdobycia 1000 punktów. Pojazd, przed startem na torze, jest dokładnie sprawdzany pod względem zgodności z regulaminem. Po kontroli technicznej kierowca z zespołu może usiąść za kierownicą.
Zmiany w bolidzie
Przypomnijmy, że bolid został zaprojektowany i zbudowany przez studentów od podstaw – to już piąta generacja pojazdu, który opiera się na trzycylindrowym silniku Triumph Street Triple 675 i stalowej ramie. Pneumatyczna zmiana biegów została zastąpiona lżejszą, elektryczną, dodano moduł procedury startu oraz wyświetlacz danych dla kierowcy. W tym roku udało się również znacznie zredukować masę bolidu w grupie Powertrain, która zajmuje się silnikiem i przeniesieniem napędu. Studenci cały czas ulepszają swój pojazd, by osiągać jeszcze lepsze wyniki.
– Głównymi zmianami, jakie udało nam się wprowadzić od ostatnich zawodów w Czechach, są: zmodyfikowanie tylnego skrzydła, nowa kierownica, zmiany konstrukcyjne w układzie zawieszenia przedniego oraz dopracowanie układu kontroli trakcji – tłumaczy Wiktoria Mizera.
Lepsze wyniki
Podczas zawodów Formuła Student w Most w Czechach, które odbyły się w lipcu, studenci zajęli 8. miejsce w konkurencji Endurance, 13. w Autocross oraz 16. w klasyfikacji ogólnej. Teraz skupiają się na tym, by wynik poprawić na zawodach we Włoszech. – Poświęcamy większą uwagę na przygotowanie się do konkurencji statycznych, na co niestety nie mieliśmy wystarczająco czasu przed wyjazdem na zawody w Czechach. Staramy się także wyeliminować wszelkie błędy, na które zwrócili uwagę sędziowie w trakcie pierwszego etapu zawodów, jakim jest inspekcja techniczna - Scrutineering. Ponadto poprawiamy układ przedniego zawieszenia oraz układ kierowniczy naszego bolidu, ponieważ opory, które obecnie występują po rozgrzaniu opon, znacznie utrudniają uzyskanie powtarzalnych czasów okrążeń podczas najważniejszej konkurencji dynamicznej – Endurance. Jest to wyścig na dystansie 22 km sprawdzający wytrzymałość i bezawaryjność konstrukcji – mówi Wiktoria Mizera.
PGRacing Team dzieli się na sześć grup: Suspension – dział odpowiedzialny za układ zawieszenia; Chassis – konstrukcja nośna (rama i nadwozie monocoque); Powertrain - silnik i układ przeniesienia napędu; Electronics – elektronika; Aero – aerodynamika oraz Marketing – grupa zajmująca się kontaktem ze sponsorami, organizacją, promocją oraz finansami. W sumie nad projektem pracuje obecnie około 30 osób.
Rekrutacja
Warto wspomnieć, że na początku roku akademickiego odbędzie się rekrutacja do zespołu PGRacing Team. Zachęcamy wszystkich ambitnych studentów do udziału w rekrutacji i angażowaniu się w takie projekty jak Formuła Student. Informacje o naborze do zespołu będą pojawiały się na profilu PGRacing Team na Facebooku.
Zespół PGRacing Team działa w ramach koła naukowego Mechanik na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa. Opiekunem koła jest dr inż. Bogdan Ścibiorski.
-
2024-11-19
Mikołajki na PG. Zgłoś swój projekt Eko-inki
-
2024-11-18
Nabór wniosków w V edycji programu Uranium