Nowy bolid i trzy edycje zawodów. PGRacing Team szykuje się do sezonu | WIMiO - Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2022-03-02

Nowy bolid i trzy edycje zawodów. PGRacing Team szykuje się do sezonu

bolid
Nowy bolid i aż trzy edycje zawodów Formula Student:  w Holandii, Chorwacji i - jedne z najbardziej prestiżowych - w Niemczech. Takie plany mają studenci z PGRacing Team w nadchodzącym sezonie. Sprawdziliśmy, jak się przygotowują się do zawodów, podczas których będą się ścigać z zespołami z uczelni z całego świata.    

PG Racing Team na zawodach zaprezentuje nową, szóstą odsłonę bolidu. Aktualnie studenci zamykają fazę projektową i lada moment zaczną tworzyć podzespoły pojazdu. Poszukują również firmy, która podejmie współpracę marketingową z zespołem i wykona dla drużyny usługi frezowania CNC – głównie skomplikowanych elementów zawieszenia.

- Nowy bolid, PGR-06, będzie konstrukcją stworzoną od podstaw. W porównaniu do poprzednich bolidów będzie się on znacząco różnił zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym. Przede wszystkim po raz pierwszy w historii zespołu zastosujemy konstrukcję nośną z włókna węglowego - tzw. Monocoque. W poprzednich latach korzystaliśmy ze zwykłej ramy z rur stalowych – zaznacza Dawid Ossowski, Team Leader zespołu. – Przechodzimy również na mniejsze, 10-calowe koła, co wymagało zaprojektowania od podstaw geometrii zawieszenia. Rozbudowanie układu telemetrii i nowy pakiet aerodynamiczny to kolejne duże zmiany w tegorocznym bolidzie – dodaje. Cała konstrukcja będzie mniejsza i bardziej zwarta.

Znacznie zmieni się też szata graficzna, ale studenci planują pozostać przy charakterystycznych dla PGRacing Team czarno-pomarańczowych barwach.

Unikatowe rozwiązania

Jak co roku, studenci wykorzystają w bolidzie kilka unikatowych rozwiązań. – W tym roku takimi projektami, które trudno znaleźć w innych pojazdach Formula Student, będzie zbiornik paliwa wykonany z tworzywa sztucznego, co pozwoli na dowolne jego ukształtowanie i lepsze wykorzystanie miejsca za plecami kierowcy. Drugim ciekawym projektem są piasty zintegrowane z przegubem zewnętrznym półosi napędowej. Pozwoli to znacznie zredukować masę układu napędowego. Jednocześnie zgłębimy zagadnienia zastosowania powłok utwardzających w tak wymagających komponentach jak przeguby – mówi Dawid Ossowski.

Nadchodzące zawody:

Could not load image from CDN: Client error: `GET https://files.pg.edu.pl/api/v1/file?path=wimio%2F274252978_5023397054370278_6095286823666389480_n.jpg&alt=&attr=%7B%22class%22%3A%22img-fluid%20d-block%20mr-file-link%22%7D&target=` resulted in a `404 Not Found` response: File not found

Formula Student Netherlands – 11-14 lipca 2022 r.
Formula Student Germany – 15-21 sierpnia 2022 r.
Formula Student Alpe Adria – 23-28 sierpnia 2022 r.

229 wyświetleń