Data dodania: 2022-07-19
Naukowcy zaprezentowali hydrauliczno-mechaniczną skrzynię biegów w mediach
– Hydrauliczno-mechaniczna skrzynia biegów jest połączeniem przekładni hydraulicznej i przekładni mechanicznej. Nowością jest właśnie połączenie tych dwóch urządzeń ze sobą – mogą współpracować i działać jednocześnie. Nasza skrzynia ma prostszą budowę, jest przy tym tańsza i bardziej sprawna – mówił dr inż. Piotr Patrosz, kierownik projektu.
– Dzięki zastosowaniu przekładni hydraulicznej mamy możliwość płynnej zmiany prędkości pojazdu, natomiast dzięki zastosowaniu przekładni mechanicznej, mamy ograniczone zużycie paliwa. Skrzynia biegów może być użyta we wszystkich maszynach wolnobieżnych i rolniczych, takich jak np. ładowarki teleskopowe, ciągniki czy nawet pojazdy wojskowe – dodał mgr inż. Marcin Bąk.
Skład zespołu, który pracował nad projektem: dr inż. Piotr Patrosz, dr inż. Paweł Załuski, mgr inż. Marcin Bąk oraz mgr inż. Sławomir Sommer.
Skrzynia biegów została zaprojektowana w ramach programu Lider VIII. Projekt był finansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Kwota dofinansowania wyniosła 1 197 500 zł.
Obejrzyj materiały:
Teleexpress Extra
Panorama TVP3 Gdańsk
-
2024-11-19
Mikołajki na PG. Zgłoś swój projekt Eko-inki
-
2024-11-18
Nabór wniosków w V edycji programu Uranium