Promy, instalacje farm wiatrowych czy megajachty. WIMiO i Nelton będą współpracować | WIMiO - Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2025-01-31

Promy, instalacje farm wiatrowych czy megajachty. WIMiO i Nelton będą współpracować

współpraca
Nelton to polska firma inżynieryjna specjalizująca się w projektowaniu statków i konstrukcji morskich, działająca na rynku od 1999 roku. W czwartek, 30 stycznia, dziekan WIMiO podpisał piąte porozumienie z kolejnym przedsiębiorstwem w ramach innowacyjnej formuły „studiuj i pracuj” na nowym kierunku II stopnia Naval Architecture and Offshore Structures.

Rekrutacja na ten kierunek trwa do 7 lutego.

Porozumienie o współpracy podpisali: dziekan WIMiO prof. Mariusz Deja, prezes zarządu Nelton Michał Deinrych oraz członek zarządu Artur Gruhlke

Firma Nelton kładzie duży nacisk na jakość, elastyczność oraz procesowe podejście we współpracy z klientami. Dzięki profesjonalizmowi i niezawodności zrealizowała wiele udanych projektów, zdobywając zaufanie partnerów na całym świecie.

Portfolio Nelton to ponad 400 projektów, jednostki typu „Cruise Vessel”, promy pasażersko- samochodowe, jednostki wsparcia wydobycia ropy i gazu (offshore) oraz instalacji farm wiatrowych, megajachty i jednostki rybackie oraz nietypowe obiekty pływające. 

Do najnowszych osiągnięć Nelton można zaliczyć:

  • projekt "Ampere" – pierwszy na świecie w pełni elektryczny prom pasażersko-samochodowy, został oddany do eksploatacji w 2015 roku. Jednostka kursuje na trasie między Lavik a Oppedal w Norwegii. Dzięki zastosowaniu akumulatorów litowo-jonowych oraz lekkiej konstrukcji z aluminium, Ampere zużywa o 60% mniej energii niż tradycyjne promy i nie emituje CO₂, tlenków azotu ani pyłów zawieszonych. Projekt ten stał się przełomem w ekologicznej żegludze i inspiracją dla kolejnych elektrycznych promów na świecie.
  • SAC (Semi – Autonomous Coaster) projekt badawczo-rozwojowy, prototyp półautonomicznego statku towarowego dla żeglugi morskiej.
  • ECO FEEDER - Badania i opracowanie projektu prototypowego statku drobnicowego typu kontenerowiec, wyposażonego w innowacyjny system potrójnego zasilania w energię z możliwością pracy w trybie bezemisyjnym z opcjonalną funkcją jednostki autonomicznej.
7 wyświetleń