Kariera po WIMiO: inż. Marcin Chodkiewicz [SYLWETKA ABSOLWENTA] | WIMiO - Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2025-02-27

Kariera po WIMiO: inż. Marcin Chodkiewicz [SYLWETKA ABSOLWENTA]

Kariera po WIMiO: inż. Marcin Chodkiewicz [SYLWETKA ABSOLWENTA]
Inż. Marcin Chodkiewicz ukończył transport na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej, na specjalności środki transportu wodnego. Obecnie pełni funkcję Marine Sales Managera w firmie Cummins Ltd. Sp. z o. o. W kolejnym artykule z cyklu „Kariera po WIMiO” podzielił się swoimi doświadczeniami.

Jakie możliwości, według Ciebie, otwierają studia na WIMiO?
Studia są pewnego rodzaju narzędziem i uważam, że tak powinny być traktowane. Narzędzie samo w sobie na niewiele nam się przyda, dopóki nie wiemy jak go użyć. Zatem uważam, że wszystko zależy od indywidualnego podejścia.

Czego nauczyłeś się na studiach?
Umiejętności miękkie są równie istotne, co twarde. To relacje ze studentami i prowadzącymi mogą otworzyć więcej drzwi niż sam dyplom inżyniera.

Twoje największe osiągnięcie na studiach
Napisanie i obrona pracy inżynierskiej. Był to projekt koncepcyjny instalacji zasilającej turbogenerator na platformie Petrobaltic.
Zaprojektowałem alternatywną metodę podgrzewania paliwa gazowego przy użyciu ciepła odpadowego z instalacji pary wodnej.

Co byś poradził studentom pierwszego roku?
Na pierwszym roku nie wiesz, jak potoczy się Twoja kariera po studiach. Dbaj o relacje z prowadzącymi i innymi studentami oraz inwestuj swój czas w tematy, które cię interesują. Idź do pracy w obszarze twoich studiów najwcześniej, jak możesz. I nie oczekuj zbyt wiele na tym etapie, na oczekiwania przyjdzie czas 5 lat po studiach.

Twoje najważniejsze osiągnięcie zawodowe
Jako pierwszy serwisant w Polsce (wraz z zespołem techników), przeprowadziłem remont dwóch silników Cummins QSK60 na burcie jednostki armatora Bourbon.

Realizowane ciekawe projekty:

  • dostawa napędu głównego do oraz agregatu pomocniczego do superjachtu żaglowego projektu C140 stoczni Conrad,
  • wymiana agregatów prądotwórczych na remontowanych okrętach Marynarki Wojennej,
  • dostawa agregatów awaryjnych na promy programu Batory,
  • dostawa silników głównych, napędów pomocniczych oraz agregatów prądotwórczch na pogłebiarkę „Ursa” dla Urzędu Morskiego.

Przebieg kariery zawodowej
Rosyjski Morski Rejestr Statków (RMRS) - Praktyki zawodowe | 2 miesiące
Lotos Petrobaltic - Specjalista ds. utrzymania stanu technicznego | 1 rok
Bota Technik - Inżynier serwisu okrętowych układów napędowych | 1 rok
Bota Technik - Inżynier serwisu silników spalinowych | 3 lata
Galeon Yachts - Koordynator serwisu | 1,5 roku
Cummins Ltd - Doradca serwisowy (Service Advisor) | 1 rok
Cummins Ltd - Kierownik ds. sprzedaży morskiej (Marine Sales Manager) | 2 lata

119 wyświetleń