Data dodania: 2025-04-11
Sukces studentów WIMiO w programie "Uczelnie Przyszłości"

W piątek, 4 kwietnia zatwierdzono wyniki oceny formalnej i merytorycznej wszystkich zgłoszonych projektów z trzech uczelni: Politechniki Gdańskiej (PG), Politechniki Poznańskiej (PP) oraz Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (UAM). Politechnika Gdańska może poszczycić się najwyższym wynikiem – 20 zakwalifikowanych projektów spośród 59 zgłoszonych, z czego aż 8 (z 26 zgłoszonych) to inicjatywy studentów z naszego Wydziału.
Szczegółowa lista rankingowa projektów opublikowana została na stronie Politechniki Gdańskiej i jest dostępna pod adresem: Lista rankingowa – PG – Uczelnie Przyszłości
- Jesteśmy dumni z naszych studentów, że wykazują się taką kreatywnością, innowacyjnością i zaangażowaniem — mówi dr inż. Aleksandra Wiśniewska, prodziekan ds. kształcenia WIMiO.
Ponadto warto zaznaczyć, że spośród tych 20 projektów zakwalifikowanych z PG, aż 11 to projekty studentów, którymi opiekuje się dr inż. Aleksandra Wiśniewska. Związane są one oczywiście z Wydziałem Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa, a także z Wydziałem Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej.
Przed liderami zakwalifikowanych zespołów kolejny etap – testy predyspozycji liderskich oraz wyjazdowy tydzień warsztatów. To nie tylko szansa na rozwój kompetencji miękkich, ale również okazja do dopracowania projektów i nawiązania wartościowych kontaktów.
O projekcie "Uczelnie Przyszłości"
Jak możemy wyczytać na stronie rządowej: "Celem głównym projektu jest wdrożenie innowacyjnego Modelu Edukacji Spersonalizowanej (w skrócie MES) opartego o autorskie projekty studentów w uczelniach różnego typu w celu przetestowania możliwości jego powszechnego zastosowania. Założeniem MES jest poprawa skuteczności systemu kształcenia wyższego pod kątem nabywania przez osoby studiujące kluczowych kompetencji w tym umiejętność w zakresie przedsiębiorczości oraz powiązanie kształcenia z rynkiem pracy poprzez zaangażowanie mentorów spoza uczelni oraz stworzenie Biznesowych Zespołów Innowacyjnego Kształcenia (dalej BZIK). Tym samym projekt wpisuje się w cel szczegółowy EFS+.CP4. Projekt wykorzystuje wyniki i rekomendacje płynące z pilotażu zrealizowanego w programie POWER, aby uzupełnić stworzony wraz z uniwersytetem model kształcenia o potrzebne narzędzia i przetestować go na uczelniach różnego typu".
Gratulujemy wszystkim zakwalifikowanym i trzymamy kciuki za dalsze sukcesy w kolejnych etapach programu.
-
2025-04-15
Dzień rektorski 5 maja