Planowanie i wybór wielokryterialny manewrów antykolizyjnych statku konwencjonalnego lub autonomicznego (MASS)
Zastosowanie sztucznych sieci neuronowych
do monitoringu wymiany ciepła w elektrowni
w systemach dynamicznego pozycjonowania statków
Wielokryterialne algorytmy ewolucyjne i pokrewne metaheurystyki
Wybrane najważniejsze osiągnięcia z ostatnich lat
Uzyskanie finansowania trzech projektów międzynarodowych
wysokobudżetowego projektu DigiFloDock
dwu niskobudżetowych projektów: Routing, CADMUSS
Wybrane realizowane ostatnio programy badawcze
DigiFloDock - "A Floating Dock Digital Twin towards Efficient, Safer and Autonomous Docking Operations„; PolNor 2019 (Fundusze norweskie i EOG - Polski Program Badań Stosowanych), 2021-2024, kierownik: dr inż. Aleksander Kniat
opracowanie modelu komputerowego do symulacji procesów automatycznego dokowania i oddziaływań pomiędzy dokiem pływającym a statkiem
testowanie systemów automatycznego sterowania dokiem
predykcja przebiegu dokowania (unikanie zagrożeń i wypadków)
CADMUSS, „Collision Avoidance Domain-Method Used by Ships and aShore”; MarTERA (ERA-NET CO-FUND), 2020-2023, kierownik: dr hab. inż. Rafał Szłapczyński
ROUTING, „Ship Routing Accounting for Changeable Sea Conditions”; MarTERA (ERA-NET CO-FUND), 2018-2021, kierownik: dr hab. inż. Rafał Szłapczyński