Obszar zainteresowań badawczych

  • Modelowanie doku pływającego
  • Modelowanie za pomocą powierzchni NURBS
  • Pogodowe prowadzenie statków (weather routing)
    • statki motorowe i żaglowe
    • metody deterministyczne lub metaheurystyki
    • optymalizacja jedno i wielokryterialna
  • Planowanie i wybór wielokryterialny manewrów antykolizyjnych statku konwencjonalnego lub autonomicznego (MASS)
  • Zastosowanie sztucznych sieci neuronowych
    • do monitoringu wymiany ciepła w elektrowni
    • w systemach dynamicznego pozycjonowania statków
  • Wielokryterialne algorytmy ewolucyjne i pokrewne metaheurystyki

Wybrane najważniejsze osiągnięcia z ostatnich lat

  • Uzyskanie finansowania trzech projektów  międzynarodowych
    • wysokobudżetowego projektu DigiFloDock
    • dwu niskobudżetowych projektów: Routing, CADMUSS

Wybrane realizowane ostatnio programy badawcze

  • DigiFloDock - "A Floating Dock Digital Twin towards Efficient, Safer and Autonomous Docking Operations„; PolNor 2019 (Fundusze norweskie i EOG - Polski Program Badań Stosowanych), 2021-2024, kierownik: dr inż. Aleksander Kniat
    • opracowanie modelu komputerowego do symulacji procesów automatycznego dokowania i oddziaływań pomiędzy dokiem pływającym a statkiem
    • testowanie systemów automatycznego sterowania dokiem
    • predykcja przebiegu dokowania (unikanie zagrożeń i wypadków)
  • CADMUSS, „Collision Avoidance Domain-Method Used by Ships and aShore”; MarTERA (ERA-NET CO-FUND), 2020-2023, kierownik: dr hab. inż. Rafał Szłapczyński
  • ROUTING, „Ship Routing Accounting for Changeable Sea Conditions”; MarTERA (ERA-NET CO-FUND), 2018-2021, kierownik: dr hab. inż. Rafał Szłapczyński