Nasz obecny dorobek to cztery jednostki napędzane siłą mięśni z którymi jeździmy na międzynarodowe regaty International Waterbike Regatta (IWR) oraz dwie łodzie solarne na których ścigamy się podczas Dutch Solar Challenge w Holandii lub na zawodach w Monaco.
Łodzie solarne
GUT Solar 1
Dane techniczne
- Długość: 6.00 m
- Szerokość: 0.60 m
- Zanurzenie: 0.40 m
- Waga: 205 kg
- Prędkośc max: 24 km/h
- Napęd: Silnik elektryczny z napędem podowym
- Rok budowy: 2012
G.U.T SOLAR 1 jest jednostką jednoosobową, zasilaną za pomocą czterech paneli słonecznych, z których energia elektryczna jest przekazywana do akumulatorów, a następnie do silnika elektrycznego napędzającego pędnik azymutalny, czyli pędnik, który łączy w sobie jednocześnie funkcję przetwarzania ruchu śruby napędowej na ruch łodzi oraz funkcję steru.

POL32
Dane techniczne:
- Typ łodzi: wodolot, 3 płatowy
- Długość: 6.00 m
- Szerokość: 1.80 m
- Zanurzenie: 0.60 m
- Waga: 120 kg
- Prędkość max: 36 km/h
- Zasilanie: monokrystaliczne panele fotowoltaiczne
- Magazyn energii: ogniwa Li-Jon
- Napęd: BLDC chłodzony wodą
- Rok budowy: 2023
POL32 to nowoczesna łódź wodolotowa, która wykorzystuje hydrofoile, pozwalające na wyniesienie kadłuba nad wodę. Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu łódź zmniejsza opory hydrodynamiczne, co zwiększa jej wydajność i umożliwia płynniejszą oraz bardziej energooszczędną żeglugę. Zasilana energią słoneczną jest przykładem ekologicznego podejścia do transportu wodnego. POL32 wyróżnia się lekką, węglową konstrukcją, zaawansowaną technologią napędu i nowoczesnym designem, co czyni ją idealnym rozwiązaniem na wodach przybrzeżnych i w konkurencjach na zawodach.

Rowery wodne
Rektor
Dane techniczne:
- Długość: 5,95 m
- Szerokość: 2,230 m
- Zanurzenie: 0,75 m
- Waga: 45 kg
- Prędkość max: 12 kn
- Napęd: azymutalny
- Rok budowy: 2008
Cesarz prędkości i duma całej sekcji, sprawdza się na International Waterbike Regatta od wielu lat. Wszechstronna budowa pozwala na wysokie osiągnięcia we wszystkich kategoriach, zwłaszcza w sprincie i w pływaniu tyłem. Cały czas rozwijany, w 2024r. został wyposażony w nowe, ultralekkie węglowe kadłuby, które, w połączeniu z przemyślanym sterowaniem, przekładają się na sukcesy Rektora.
Dżordż
Dane techniczne:
- Długość: 5,95 m
- Szerokość: 2,35 m
- Zanurzenie: 0,70 m
- Waga: 60 kg
- Prędkość max: 9 kn
- Napęd: azymutalny
- Rok budowy: 2006
Wygląda niepozornie, lecz na swoich pierwszych zawodach IWR w Stambule zdobył pierwsze miejsce. Charakteru dodały mu różowe płomienie, które zrobiły ogromne wrażenie na zagranicznych drużynach. Napędzany jest ciągnącym pędnikiem azymutalnym, umieszczonym z przodu jednostki. Sterowanie umożliwiają dwa stery umieszczone na rufie każdego kadłuba. Przewagę w konkurencji FSB zapewnia nam specjalistyczny „klikacz” czyli system szybkiej zmiany kierunku przód-tył.
C.B.G.
Dane techniczne:
- Długość: 6,00 m
- Szerokość: 1,80 m
- Zanurzenie: 0,50 m
- Waga: 45 kg
- Prędkość max: 10 kn
- Napęd: azymutalny
- Rok budowy: 2014
Jedyny jednokadłubowiec w naszej kolekcji. Wyposażony jest w dwa boczne pływaki, które zapewniają mu stateczność. Z roku na rok zajmuje coraz to wyższe miejsca. Napęd jest umieszczony centralnie pod przekładnią z systemem szybkiej zmiany kierunku przód-tył. Śruba została zaprojektowana specjalnie pod tę jednostkę i możliwości pedałujących osób. Może i nie jest najszybszy, za to zwrotny… też nie jest.
Nautilus
Nautilus 1-2
Dane techniczne:
- Długość: 2600 mm
- Szerokość: 600 mm
- Zanurzenie: pełne
- Napęd: mięśniowy, cztery śruby
- Sterowanie: wektorowe, kierunkiem ciągu
- Lata budowy: 2018-2022
Nautilus 1-2 to dwie wersje w pełni zanurzalnego i zalewalnego pojazdu podwodnego napędzanego mięśniowo, oparte na tym samym kadłubie. Natomiast wersja 2 skonstruowana na zawody ISR 17 w 2023 roku przeszła gruntowne zmiany układu sterowania. W ramach modernizacji zwiększono także udział nowoczesnych materiałów inżynierskich takich jak wydruki 3D z proszku nylonowego wykonane metodą SLS (selektywnego laserowego spiekania). Nautilus jest pojazdem podwodnym wykonanym z laminatu poliestrowo-szklanego, który napędzany jest mięśniami nurka-pilota. Moment generowany przez pilota na pedałach (jak w rowerze) przenoszony jest na 4 pędniki śrubowe, które umieszczone są na obrotowych kolumnach. W ten sposób zapewniają możliwość sterowania kierunkiem ciągu.

Nautilus 3
Dane techniczne:
- Długość: 2800 mm
- Szerokość: 700 mm
- Zanurzenie: pełne
- Napęd: mięśniowy, pojedyncza śruba
- Sterowanie: klasyczne, płetwami
- Rok budowy: 2025
Nautilus 3 to młodszy, ale wyrośnięty brat wersji 1-2, co widać nawet po wymiarach samego kadłuba, które wzrosły o 100 mm w szerokości i 200 mm w długości. Dzięki temu wnętrze pojazdu stało się bardziej przestrzenne i zapewnia większy komfort pilotowi. Pojazd jest w trakcie budowy przed nadchodzącymi zawodami ISR 18 w 2025 roku. Lekcje wyniesione z modeli 1-2 pozwoliły uzbroić kadłub N3 w kluczowych miejscach już w procesie jego wytwarzania, co zdecydowanie ułatwia prace przy montażu osprzętu. W wersji 3 Nautilus również jest napędzany siłą mięśni nurka-pilota pedałującego jak na rowerze, jednak zastosowano tu tylko jedną śrubę i sterowanie klasyczne wychylnymi płetwami umieszczonymi na kadłubie. Użycie bardziej kompaktowej przekładni głównej pozwoliło zwiększyć moment generowany przez pilota dzięki zastosowaniu dodatkowej przekładni poprzedzającej.

Łódki RC
Dane techniczne:
- Długość: 1 m
- Szerokość:
0,2 m
- Waga: minimum 4 kg
Sekcja jachtów RC zajmuje się projektowaniem, budową i testowaniem zdalnie sterowanych jachtów klasy IOM (International One Metre). Napęd stanowi siła wiatru, a sterowanie odbywa się za pomocą systemu radiowego kontrolującego ustawienie żagli i ruch steru. Studenci konstruują kadłuby, dobierają odpowiednie żagle oraz optymalizują elektronikę sterującą, aby uzyskać jak najlepsze osiągi. Głównym celem sekcji jest udział w regatach oraz rozwój technologii stosowanych w jachtach RC.