Wirtualna wycieczka do wnętrza statku? Mgr inż. Ewelina Ciba pracuje nad aplikacją | WIMiO - Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2022-01-05

Wirtualna wycieczka do wnętrza statku? Mgr inż. Ewelina Ciba pracuje nad aplikacją

Wirtualna wycieczka do wnętrza statku? Mgr inż. Ewelina Ciba pracuje nad aplikacją
A gdyby tak zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości i obejrzeć kadłub statku z perspektywy wcześniej niedostępnej? Mgr inż. Ewelina Ciba z Instytutu Oceanotechniki i Okrętownictwa pracuje nad aplikacją, dzięki której będzie to możliwe.

Projekt Eweliny Ciby „Wirtualna rzeczywistość (VR) w projektowaniu konstrukcji kadłuba okrętu, aplikacja na systemy Android i IOS” został wyróżniony w pierwszej edycji Konkursu Innowacji Dydaktycznych na Politechnice Gdańskiej.

– O temacie wirtualnej rzeczywistości dowiedziałam się przy okazji badań wykonywanych w jaskini VR w laboratorium kierowanym przez dr. inż. Jacka Lebiedzia na wydziale ETI. Bardzo chciałam przygotować coś takiego samodzielnie i szukając rozwiązań, natrafiłam na wykorzystanie do tego smartfonów. Stworzyłam samodzielnie kilka aplikacji i w ramach ciekawostek zaprezentowałam studentom podczas zajęć. Spotkało się to ze sporym zainteresowaniem, więc postanowiłam rozwinąć temat – zaznacza mgr inż. Ewelina Ciba.

Wirtualny spacer po wnętrzu kadłuba

Dzięki konkursowi KID powstanie szczegółowy model konstrukcji kadłuba. – Bazując na nim, zabiorę studentów w wirtualną podróż do jego wnętrza, aby mogli zobaczyć, jak to wygląda: jak przebiegają wiązary, usztywnienia, gdzie znajdują się węzłówki, a gdzie otwory ulżeniowe – mówi.

Studenci będą mogli z tego skorzystać na zajęciach, ale też samodzielnie – instalując aplikację w swoich telefonach i wypożyczając z czytelni gogle zakupione w tym celu.

Mgr inż. Ewelina Ciba planuje także stworzyć specjalną stronę internetową. Znajdzie się na niej między innymi ankieta, która pomoże wyciągnąć wnioski z przeprowadzonego projektu. Zostanie też udostępniony kod aplikacji, by chętni (inni nauczyciele oraz studenci) mogli ją dalej rozwijać lub zmieniać według potrzeb.

124 wyświetleń