Kariera po WIMiO: inż. Wiktoria Ciemno-Czołowska [SYLWETKA ABSOLWENTA] | WIMiO - Politechnika Gdańska

Treść strony

Aktualności

Data dodania: 2025-05-08

Kariera po WIMiO: inż. Wiktoria Ciemno-Czołowska [SYLWETKA ABSOLWENTA]

Kariera po WIMiO: inż. Wiktoria Ciemno-Czołowska [SYLWETKA ABSOLWENTA]
Inż. Wiktoria Ciemno-Czołowska to absolwentka oceanotechniki na specjalności maszyny, siłownie i urządzenia okrętowe. Karierę zawodową rozpoczęła jeszcze na studiach – w firmie Wartsila, gdzie zdobywa kolejne szczeble kariery do dziś. Aktualnie pracuje na stanowisku koordynatora warsztatu oraz serwisu silników okrętowych.

Zanim inż. Wiktoria Ciemno-Czołowska została koordynatorem warsztatu i serwisu w 2023 r., pracowała w firmie Wartsila jako Administration Assistant (2017–2018), Mechanical Trainee (2018–2019), Service Engineer Mechanical (2019–2020), Admin Workshop Coordinator (2020–2022), Junior Workshop Coordinator (2022–2023).

Jakie możliwości, według Ciebie, otwierają studia na WIMiO?

Otwierają drzwi do kariery – możesz zostać mechanikiem silników okrętowych, zarządzać pracami serwisowymi, pracować jako projektant siłowni i systemów okrętowych, być inspektorem technicznym.

Czego nauczyłaś się na studiach?

Podstaw wiedzy technicznej z zakresu siłowni okrętowych, podstaw diagnostyki i eksploatacji maszyn, rysunku technicznego oraz projektowania w CAD, podstaw mechaniki i termodynamiki, zasady działania siłowni okrętowych.

Twoje najważniejsze osiągnięcie na studiach

Studiowanie dzienne przy jednoczesnym budowaniu kariery w firmie Wartsila.

Co poradziłabyś studentom pierwszego roku?

Nie bójcie się próbować swoich sił na różnych stanowiskach lub w różnych firmach – w końcu znajdziecie coś dla siebie. Pytajcie, nawet kilka razy o to samo. Rozwijajcie angielski techniczny. Budujcie dobre relacje z innymi studentami lub praktykantami w pracy.

Twoje największe osiągnięcie zawodowe?

Brałam udział w remontach silników czterosuwowych oraz dwusuwowych jako mechanik (prace serwisowe prowadzone na całym świecie). Prowadziłam remonty silników tłokowych czterosuwowych Suzler. Biorąc pod uwagę wiek silników i dostępność części na rynku, to ich remonty są obecnie ogromnym wyzwaniem (silniki te działają od 1970 r.). Prowadziłam prace w warsztacie komponentów silnikowych, armatury paliwowej oraz turbosrpężarek silników czterosuwowych, jednocześnie koordynując prace na statku.

Realizowane projekty

  • Retrofit turbosprężarki KBB HPR 4000 na statku Horyzont II.
  • Prowadzenie remontów generalnych silników głównych oraz agregatów na statkach Stena Spirit oraz Stena Vision (ta współpraca trwa już prawie 4 lata).
  • Wprowadzenie i rozwój w polskim oddziale Wartsila systemu szybkiej wymiany komponentów silników czterosuwowych (SWAP).
  • Płukanie systemu olejowego oraz remont generalny silnika W26 po awarii łożyska turbosprężarki na holowniku Fairplay-74.

Inż. Wiktoria Ciemno-Czołowska będzie gościnią odcinka podcastu „Jak Zostałem Inżynierem?” w najbliższy poniedziałek. Rozmowy posłuchacie na YouTube i Spotify.

Poznaj absolwentów WIMiO

21 wyświetleń