Poprzednia część

Oprócz tego Katedra intensywnie modernizowała swoje sprzętowe zaplecze naukowo-badawcze. Modernizacji poddano przyczepę do badania hałaśliwości opon, przyczepę do badania oporu toczenia opon (rys. 6) oraz stanowisko bębnowe do pomiaru hałaśliwości i oporu toczenia opon (rys. 7). W chwili obecnej główne prace skupiono na budowie całkiem nowego stanowiska do badań hałaśliwości i oporu toczenia opon do samochodów ciężarowych, umieszczonego w budynku starej „kuźni” (rys. 8).

Prototypowa nawierzchnia poroelastyczna

Rys. 1. Prototypowa nawierzchnia poroelastyczna

Niekonwencjonalne koło samochodowe

Rys. 2.Niekonwencjonalne koło samochodowe

Przyczepa do badań hałasu opon dla Hiszpanii

Rys. 3. Przyczepa do badań hałasu opon dla Hiszpanii

Przyczepa do badań hałasu opon dla Chin

Rys. 4. Przyczepa do badań hałasu opon dla Chin

Badanie hałasu pojazdów

Rys. 5. Badanie hałasu pojazdów

Przyczepa do badań oporu toczenia opon

Rys. 6. Przyczepa do badań oporu toczenia opon

Stanowisko do badan hałasu i oporu toczenia opon  do samochodów osobowych i dostawczych

Rys. 7. Stanowisko do badan hałasu i oporu toczenia opon do samochodów osobowych i dostawczych

  Stanowisko do badan hałasu i oporu toczenia opon do samochodów ciężarowych

Rys. 8. Stanowisko do badan hałasu i oporu toczenia opon do samochodów ciężarowych 

Działalność naukowo-badawcza pracowników Katedry znalazła swój oddźwięk w licznych publikacjach w czasopismach zagranicznych i krajowych, w materiałach kongresowych, konferencyjnych, sesji naukowych, zjazdów i sympozjów zagranicznych i krajowych. W latach 2005-2010 Katedra opublikowała: 2 artykuły w czasopismach z listy filadelfijskiej, 35 artykułów w innych czasopismach recenzowanych, 33 artykuły w recenzowanych wydawnictwach zbiorowych, 7 monografii i podręczników akademickich, 4 podrozdziały w monografiach i podręcznikach akademickich.; wystąpiła też o 1 patent.

Następna część