Poprzednia część

Oprócz tego studenci realizowali swoje prace dyplomowe konstruując w 3-5 osobowych zespołach w pełni sprawne i jeżdżące różnego rodzaju pojazdy. W ten sposób w ostatnim czasie powstały:

  • pojazd specjalny dwukołowy, jednoosiowy (pojazd powstał w roku 2008; twórcami pojazdu byli: Tomasz Bianga, Michał Gralla, Wojciech Kempa i Marek Koczerga; promotorzy prac dyplomowych to: prof. dr hab. inż. Jerzy A. Ejsmont i dr inż. Grzegorz Ronowski), widoczny na rys. 9,
  • samochód koncepcyjny „Mizar” przeznaczony do osiągania maksymalnych przyśpieszeń (pojazd powstał w roku 2009; twórcami pojazdu byli: Dariusz Magulski, Mariusz Majerowski, Konrad Marszałkowski i Poweł Lorbiecki; promotorzy prac dyplomowych to: dr hab. inż. Stanisław Taryma i dr inż. Grzegorz Ronowski), widoczny na rys. 10,
  • pojazd typu Quad przeznaczony do poruszania się w trudnych warunkach terenowych (pojazd powstał w roku 2009; twórcami pojazdu byli: Karol Kiełbiński, Adam Młodzikowski i Piotr Zmaczyński; promotorzy prac dyplomowych to: dr inż. Ryszard Woźniak i dr inż. Piotr Mioduszewski), widoczny na rys. 11.

Pojazd specjalny dwukołowy, jednoosiowy podczas prezentacji

Rys. 9. Pojazd specjalny dwukołowy, jednoosiowy podczas prezentacji

Samochód koncepcyjny „Mizar” podczas prezentacji

Rys. 10. Samochód koncepcyjny „Mizar” podczas prezentacji

Pojazd typu Quad podczas prezentacji

Rys. 11. Pojazd typu Quad podczas prezentacji

Należy wspomnieć, że prace dyplomowe studentów, którzy skonstruowali pojazd typu Quad zdobyły I nagrodę im. Profesora Romualda Szczęsnego na najlepszą pracę dyplomową wykonaną w Politechnice Gdańskiej w zakresie nowych technologii w roku 2009. Nagrodę ufundował Prezydent Miasta Gdyni dr Wojciech Szczurek. Oprócz uznania i dyplomów studenci otrzymali także od fundatora nagrodę pieniężną w wysokości 10.000 zł. Pojazd typu Quad przebył z wynikiem pozytywnym rozszerzone badania techniczne i jest dopuszczony do ruchu drogowego jako zarejestrowany pojazd samochodowy.

Prace dyplomowe tego typu są możliwe do realizacji dzięki wsparciu finansowemu władz Wydziału i Uczelni.

[Powyższy artykuł jest nieznacznie zmienioną wersją artykułu pod tytułem: „Z historii Katedry Pojazdów i Maszyn Roboczych 2005-2010”, który został opublikowany w czasopiśmie „Technika Chłodnicza i Klimatyzacyjna”, nr 5, w roku 2010. Numer wydany z okazji 65-lat Wydziału Mechanicznego w Politechnice Gdańskiej.]