Stanowisko do badania profilu w tunelu aerodynamicznym otwartym

Stanowisko do badania profili łopatkowych w tunelu aerodynamicznym otwartym. Na stanowisku zamontowany jest turbinowy profil łopatkowy. Podczas pomiarów prowadzone są pomiary zmiany rozkładu ciśnienia w funkcji zmiany konta natarcia.

Stanowisko do badania charakterystyk statycznych oraz dynamicznych sprężarki wirnikowej

Stanowisko wyposażone jest w jednostopniową sprężarka promieniową, napędzana silnikiem elektrycznym o małej mocy firmy Mawent typu WPW-6,3, zasilane  silnikiem elektrycznym prądu przemiennego, która nie wymaga typowego „stacjonarnego” podłoża.

Wyposażona jest w dwa rurociągi

  • ssący na którym umieszczono pomiar strumienia zasysanego powietrza, ms, oraz pomiar ciśnienia powietrza przed sprężarką,
  • tłoczący na którym zabudowano zawór dławiący oraz punkty pomiarowe temperatury t2 i ciśnienia p2 powietrza za sprężarką.

Sterowanie zaworem dławiącym następuje z klawiatury komputera poprzez kartę

pomiarową. Sterowanie szybkością kątową sprężarki odbywa się z użyciem przemiennika częstotliwości, płynnie od 0 do szybkości maksymalnej.

Stanowisko do badania turbinowego silnika spalinowego GTD – 350

Stanowisko laboratoryjne wyposażone jest w automatyczny system pomiarowy, w skład systemu wchodzą pomiary wielkości najważniejszych parametrów pracy turbiny gazowej. Pomiarom podlega temperatura za komorą spalania mierzona na w 32 punktach pomiarowych, temperatura za turbiną sprężarkową mierzona w 16 punktach pomiarowych, temperatura za turbiną napędową mierzona w 32 punktach pomiarowych. Pomiarom podlega masowe natężenie powietrza przed sprężarką, ciśnienie za sprężarką, turbiną sprężarkową i turbiną napędową. Dokładny opis http://www.polishcimeeac.pl/Papers1/2016/004.pdf

Stanowisko modelowe Rotor Kit model RK-4

Stanowisko modelowe Rotor Kit model RK-4 firmy Bently Nevada jest nowoczesnym stanowiskiem do badań zjawisk w maszynach wirnikowych. Uniwersalność stanowiska badawczego Rotor Kit oraz możliwość szybkiej modyfikacji poprzez dołączanie przystawek pozwala na badanie i symulacje wielu kategorii zjawisk występujących w maszynach wirnikowych poprzez odtworzenie naturalnych zjawisk w nich zachodzących. Różne charakterystyki wibracyjne można uzyskiwać poprzez:

  • zmianę prędkości obrotowej wału
  • zmianę ugięcie wału
  • zmianę sztywności wału
  • wprowadzenie niewyważenia o zmiennej masie pod dowolnym kątem
  • zmianę parametrów pracy łożyska ślizgowego
  • wprowadzanie dodatkowych perturbacji w postaci wymuszeń synchronicznych, asynchronicznych i statycznych
  • symulację tarcia
  • zmianę parametrów pracy łożyska poprzez zmianę ciśnienia oleju wprowadzanego do łożyska.