Oprócz tego Katedra intensywnie modernizowała swoje sprzętowe zaplecze naukowo-badawcze. Modernizacji poddano przyczepę do badania hałaśliwości opon, przyczepę do badania oporu toczenia opon (rys. 6) oraz stanowisko bębnowe do pomiaru hałaśliwości i oporu toczenia opon (rys. 7). W chwili obecnej główne prace skupiono na budowie całkiem nowego stanowiska do badań hałaśliwości i oporu toczenia opon do samochodów ciężarowych, umieszczonego w budynku starej „kuźni” (rys. 8).
Rys. 1. Prototypowa nawierzchnia poroelastyczna |
|
Rys. 2.Niekonwencjonalne koło samochodowe |
|
Rys. 3. Przyczepa do badań hałasu opon dla Hiszpanii |
|
Rys. 4. Przyczepa do badań hałasu opon dla Chin |
|
Rys. 5. Badanie hałasu pojazdów |
|
Rys. 6. Przyczepa do badań oporu toczenia opon |
|
Rys. 7. Stanowisko do badan hałasu i oporu toczenia opon do samochodów osobowych i dostawczych |
|
Rys. 8. Stanowisko do badan hałasu i oporu toczenia opon do samochodów ciężarowych |
Działalność naukowo-badawcza pracowników Katedry znalazła swój oddźwięk w licznych publikacjach w czasopismach zagranicznych i krajowych, w materiałach kongresowych, konferencyjnych, sesji naukowych, zjazdów i sympozjów zagranicznych i krajowych. W latach 2005-2010 Katedra opublikowała: 2 artykuły w czasopismach z listy filadelfijskiej, 35 artykułów w innych czasopismach recenzowanych, 33 artykuły w recenzowanych wydawnictwach zbiorowych, 7 monografii i podręczników akademickich, 4 podrozdziały w monografiach i podręcznikach akademickich.; wystąpiła też o 1 patent.