Skład Komisji Programowych
W celu monitorowania w sposób ciągły programów kształcenia, w szczególności analizy ankiet studenckich i opinii interesariuszy zewnętrznych dotyczących nabytej przez studentów wiedzy i umiejętności oraz rozpatrywania zgłaszanych wniosków o wprowadzanie zmian w programach studiów powołano komisje programowe w następującym składzie:
• dr hab. inż. Michał Wodtke - przewodniczący, koordynator kierunku MiBM
• dr hab. inż. Piotr Mioduszewski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Jacek Łubiński,
• dr hab. inż. Jacek Tomków,
• dr hab. inż. Tomasz Muszyński,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Piotr Mioduszewski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Jacek Łubiński,
• dr hab. inż. Jacek Tomków,
• dr hab. inż. Tomasz Muszyński,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Marek Galewski - przewodniczący, koordynator kierunku M
• dr hab. inż. Ryszard Jasiński – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inz. Jacek Barański,
• dr inż. Michał Mazur,
• dr inż. Wiktor Sieklicki,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Ryszard Jasiński – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inz. Jacek Barański,
• dr inż. Michał Mazur,
• dr inż. Wiktor Sieklicki,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Wiktoria Wojnicz - przewodnicząca, koordynator kierunku IMM
• dr hab. inż. Szymon Grymek – zastępca przewodniczącej,
• prof. dr hab. n. med. Janusz Siebert,
• dr hab. inż. Beata Świeczko-Żurek,
• dr inż. Michał Bartmański,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Szymon Grymek – zastępca przewodniczącej,
• prof. dr hab. n. med. Janusz Siebert,
• dr hab. inż. Beata Świeczko-Żurek,
• dr inż. Michał Bartmański,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Jan Wajs (WIMiO) - przewodniczący, koordynator kierunku E
• dr hab. inż. Jerzy Głuch (WIMiO) – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Paweł Ziółkowski (WIMiO),
• dr inż. Marcin Jewartowski (WIMiO),
• dr hab. inż. Marcin Kujawa (WILiŚ),
• dr inż. Filip Gamoń (WILiŚ),
• dr inż. Rafał Ossowski (WILiŚ),
• dr inż. Arkadiusz Ostojski (WILiŚ),
• prof. dr hab. inż. Stanisław Czapp (WEiA),
• prof. dr hab. inż. Waldemar Kamrat (WEiA),
• dr hab. inż. Jacek Skibicki (WEiA),
• dr inż. Tomasz Minkiewicz (WEiA),
• student/ka - przedstawicielka studentów (Grupa EiA),
• student/ka - przedstawiciel studentów (Grupa WIMiO),
• student/ka - przedstawicielka studentów (Grupa WILiŚ),
• dr hab. inż. Jerzy Głuch (WIMiO) – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Paweł Ziółkowski (WIMiO),
• dr inż. Marcin Jewartowski (WIMiO),
• dr hab. inż. Marcin Kujawa (WILiŚ),
• dr inż. Filip Gamoń (WILiŚ),
• dr inż. Rafał Ossowski (WILiŚ),
• dr inż. Arkadiusz Ostojski (WILiŚ),
• prof. dr hab. inż. Stanisław Czapp (WEiA),
• prof. dr hab. inż. Waldemar Kamrat (WEiA),
• dr hab. inż. Jacek Skibicki (WEiA),
• dr inż. Tomasz Minkiewicz (WEiA),
• student/ka - przedstawicielka studentów (Grupa EiA),
• student/ka - przedstawiciel studentów (Grupa WIMiO),
• student/ka - przedstawicielka studentów (Grupa WILiŚ),
• dr hab. inż. Stefan Dzionk - przewodniczący, koordynator kierunku ZiIP
• dr hab. inż. Daniel Chuchała – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Grzegorz Rogalski,
• dr inż. Bogdan Ścibiorski,
• dr inż. Aleksandra Wiśniewska,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Daniel Chuchała – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Grzegorz Rogalski,
• dr inż. Bogdan Ścibiorski,
• dr inż. Aleksandra Wiśniewska,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Tomasz Mikulski - przewodniczący, koordynator kierunku PiBJ
• dr inż. Artur Karczewski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Marek Dzida,
• dr inż. Wojciech Puch,
• dr inż. Jacek Nakielski,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr inż. Artur Karczewski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Marek Dzida,
• dr inż. Wojciech Puch,
• dr inż. Jacek Nakielski,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Jakub Montewka - przewodniczący, koordynator kierunku TiL
• dr hab. inż. Rafał Szłapczyński – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Tacjana Niksa-Rynkiewicz,
• dr inż. Paulina Strąkowska,
• dr Ievgen Medvediev,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Rafał Szłapczyński – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Tacjana Niksa-Rynkiewicz,
• dr inż. Paulina Strąkowska,
• dr Ievgen Medvediev,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Przemysław Krata - przewodniczący, koordynator kierunku OiKM/Oceanotechnika
• dr inż. Cezary Żrodowski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Damian Bocheński,
• dr inż. Tomasz Hinz,
• dr inż. Krzysztof Wołoszyk,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
*oceanotechnika – kierunek wygaszany
• dr inż. Cezary Żrodowski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Damian Bocheński,
• dr inż. Tomasz Hinz,
• dr inż. Krzysztof Wołoszyk,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
*oceanotechnika – kierunek wygaszany
• dr hab. inż. Waldemar Karaszewski - przewodniczący, koordynator kierunku BMiO
• dr hab. inż. Małgorzata Śmiałek-Telega – zastępczyni przewodniczącego,
• dr inż. Grzegorz Rotta,
• dr inż. Mohammad Hossein Ghaemi,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Małgorzata Śmiałek-Telega – zastępczyni przewodniczącego,
• dr inż. Grzegorz Rotta,
• dr inż. Mohammad Hossein Ghaemi,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
Zadania Komisji Programowych
- Dokonywanie zmian w programach studiów, związanych z dostosowywaniem programów do przepisów ustawy, wymogów uczelnianych, zmian planowanych i zlecanych przez Dziekana.
- Uczestnictwo Przewodniczącego Komisji Programowej lub wskazanego przez Przewodniczącego członka Komisji w spotkaniach z przedstawicielami kierunku organizowanymi na wniosek Dziekana, Prodziekana, Studentów, Interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych.
- Organizowanie i nadzorowanie na zlecenie Dziekana wydziałowych ankiet studentów szóstego lub siódmego semestru studiów pierwszego stopnia, dotyczących kontynuowania nauki na studiach stopnia drugiego.
- Organizowanie i nadzorowanie na zlecenie Dziekana oceny zadowolenia studentów kierunków, na których wprowadzone zostały znaczące zmiany w programie studiów.
- Rozpatrywanie i opiniowanie przedłożonych przez interesariuszy wewnętrznych lub zewnętrznych propozycji zmian programowych opisanych z ZD nr 10/02/2022 (w sprawie zasad wprowadzania zmian w programach studiów realizowanych na WIMiO), w formie i terminach określonych procedurą wydziałową.
- Okresowe monitorowanie efektów uczenia się na danym kierunku studiów w oparciu o wytyczne uczelnianej procedury nr 12, w tym:
- monitorowanie zgodności z ramami kwalifikacji i aktualności ze standardami międzynarodowymi w zakresie efektów określonych dla kierunku i efektów zdefiniowanych dla przedmiotu/modułu w grupach przedmiotów podstawowych i ogólnouczelnianych, przedmiotów kierunkowych i specjalnościowych, praktyki zawodowej, przedmiotów z zakresu realizacji pracy dyplomowej, egzaminu dyplomowego i oceny poziomu absolwentów przez pracodawców,
- określenie zakresu potrzebnych danych lub informacji do przeprowadzenia weryfikacji efektów uczenia się (Procedura nr 12, punkt 4.2.1.),
- wyznaczenie zakresów, osób i terminu przeprowadzenia cząstkowych weryfikacji efektów uczenia się,
- przeprowadzenie cząstkowej weryfikacji efektów uczenia się na podstawie analizy matrycy efektów uczenia się, wniosków z hospitacji i adekwatności pytań na egzaminach dyplomowych do założonych efektów uczenia się,
- weryfikację efektów uczenia się określonych dla kierunku studiów biorąc pod uwagę dane i informacje uzyskane z cząstkowych weryfikacji efektów uczenia się,
- przekazanie informacji o stwierdzeniu lub niestwierdzeniu konieczności zmiany efektów uczenia się.
- Aktywne uczestnictwo w procesie zarządzania zmianą i przepływem informacji.
- Opiniowanie zestawów pytań na egzaminy dyplomowe studiów stopnia pierwszego i drugiego.
- Opiniowanie i zatwierdzanie zmian wprowadzanych w Kartach Przedmiotów.
- Okresowa analiza zawartości Kart Przedmiotów pod kątem identyfikacji treści programowych przedmiotu: stanowiących kanon oraz fakultatywnych; identyfikacji i określania dopuszczalnego stopnia pokrywania się treści przedmiotów na studiach stopnia pierwszego i drugiego.
- Zatwierdzanie propozycji tematów prac dyplomowych: przewodnicząca/przewodniczący odpowiedzialna/y jest za zatwierdzanie tematów prac dyplomowych magisterskich; zastępczyni/zastępca przewodniczącej/przewodniczącego odpowiedzialna/y jest za zatwierdzanie tematów projektów dyplomowych inżynierskich.
- Okresowa/coroczna weryfikacja zatwierdzonych i zrealizowanych tematów prac dyplomowych na studiach stopnia pierwszego i drugiego pod kątem spełnienia wymagań zawartych w Wydziałowych Zasadach Dyplomowania oraz Uczelnianych Wytycznych do Procesu Dyplomowania. (Zalecanie i wdrażanie działań naprawczych w porozumieniu z Dziekanem i właściwymi Prodziekanami dr. Studenckich oraz ds. kształcenia).
- Współpraca z Komisją ds. Akredytacji Laboratoriów Dydaktycznych: ocena zawartości merytorycznej wybranych instrukcji, pomoc w ocenie infrastruktury, formułowanie wytycznych do przyjęcia kierunków rozwoju infrastruktury.
- Współpraca z Zespołem ds. Praktyk Zawodowych: opiniowanie ramowych i indywidualnych programów praktyk, przypisywanie efektów uczenia się do programów praktyk, udział w analizie realizacji praktyk – współpraca z interesariuszami wewnętrznymi (studenci) i zewnętrznymi (przedsiębiorcy) w obszarze analizy opinii interesariuszy, analiza raportów z realizacji praktyk.
- Współpraca z Koordynatorami eLearningu: w zależności od potrzeb i planowanych zmian, uczestnictwo w procesie oceny zawartości kursów, przygotowania zaleceń do tworzenia kursów – dobór zawartości i metod kształcenia na przedmiotach kierunkowych.
- Współpraca z Wydziałową Komisją ds. Zapewnienia Jakości Kształcenie: uczestnictwo w procesie tworzenia Wydziałowej Księgi Jakości.
- Uczestnictwo przedstawicieli Komisji Programowych w procesach akredytacyjnych: przygotowywania dokumentacji do akredytacji, udział w spotkaniach akredytacyjnych.
- Uczestnictwo w procesie rekrutacji w obszarze przygotowania oferty edukacyjnej: opisy kierunków oraz ich aktualizacja, opiniowanie oraz uczestnictwo w gromadzeniu materiałów do przygotowania działań promujących kierunek studiów.
- Wspomaganie władz wydziału w realizacji Strategii Wydziału w obszarze kształcenia.
- Wykonywanie innych prac zleconych przez władze wydziału.
Koordynator ds. programów studiów i katalogu ECTS
Wydziałowym Koordynatorem ds. programów studiów i katalogu ECTS na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa jest dr hab. inż. Marek Galewski, prof. PG
Zadania Koordynatora ds. programów studiów i katalogu ECTS
- Współpracuje z dziekanem oraz komisjami programowymi w sprawach dotyczących tworzenia i modyfikacji programów studiów,
- Nadzoruje prace nad przygotowaniem programów studiów w języku polskim oraz angielskim,
- Dba o zgodność przygotowanych programów studiów z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa,
- Jest odpowiedzialny za wprowadzanie programów studiów w portalu Moja PG oraz prawidłowość ich uzupełniania przedmiotami wprowadzanymi w czasie cyklu kształcenia (tj. wskazanie wymagalności prezentowania przedmiotu w ofercie kształcenia, uzupełnienie definicji tych przedmiotów o godziny pracy własnej studenta i konsultacji, przypisanie im właściwych efektów uczenia się i grupy zajęć),
- Jest odpowiedzialny za ustalenie oraz wprowadzenie danych w karcie przedmiotu dotyczących celu przedmiotu, treści przedmiotu oraz przedmiotowych efektów uczenia się,
- Współpracuje z nauczycielami odpowiedzialnymi za opracowanie treści kart przedmiotów w zakresie ich wypełniania,
- Współpracuje z właściwymi koordynatorami ds. poszczególnych programów studiów oraz z pracownikami dziekanatu w zakresie wprowadzania programów studiów do portalu Moja PG oraz w zakresie wypełniania kart przedmiotów,
- Weryfikuje treści kart przedmiotów w portalu Moja PG i decyduje o ich publikacji w katalogu ECTS,
- Odpowiada za przeprowadzenie cząstkowej weryfikacji efektów uczenia się na podstawie analizy matrycy opracowanej dla danego kierunku oraz przekazanie wyników weryfikacji do komisji programowej,
- Odpowiada za przeprowadzenie cząstkowej weryfikacji efektów uczenia się na podstawie analizy treści kart przedmiotów, w tym zgodności kierunkowych efektów uczenia się w programie studiów oraz przekazanie wyników weryfikacji do komisji programowej.