Komisje Programowe i Koordynator ds. PSiKE | WIMiO - Politechnika Gdańska

Treść strony

Komisje Programowe i Koordynator ds. PSiKE

Skład Komisji Programowych

W celu monitorowania w sposób ciągły programów kształcenia, w szczególności analizy ankiet studenckich i opinii interesariuszy zewnętrznych dotyczących nabytej przez studentów wiedzy i umiejętności oraz rozpatrywania zgłaszanych wniosków o wprowadzanie zmian w programach studiów powołano komisje programowe w następującym składzie:

• dr hab. inż. Michał Wodtke - przewodniczący, koordynator kierunku MiBM
• dr hab. inż. Piotr Mioduszewski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Jacek Łubiński,
• dr hab. inż. Jacek Tomków,
• dr hab. inż. Tomasz Muszyński,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Marek Galewski - przewodniczący, koordynator kierunku M
• dr hab. inż. Ryszard Jasiński – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inz. Jacek Barański,
• dr inż. Michał Mazur,
• dr inż. Wiktor Sieklicki,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Wiktoria Wojnicz - przewodnicząca, koordynator kierunku IMM
• dr hab. inż. Szymon Grymek – zastępca przewodniczącej,
• prof. dr hab. n. med. Janusz Siebert,
• dr hab. inż. Beata Świeczko-Żurek,
• dr inż. Michał Bartmański,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Jan Wajs (WIMiO) - przewodniczący, koordynator kierunku E
• dr hab. inż. Jerzy Głuch (WIMiO) – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Paweł Ziółkowski (WIMiO),
• dr inż. Marcin Jewartowski (WIMiO),
• dr hab. inż. Marcin Kujawa (WILiŚ),
• dr inż. Filip Gamoń (WILiŚ),
• dr inż. Rafał Ossowski (WILiŚ),
• dr inż. Arkadiusz Ostojski (WILiŚ),
• prof. dr hab. inż. Stanisław Czapp (WEiA),
• prof. dr hab. inż. Waldemar Kamrat (WEiA),
• dr hab. inż. Jacek Skibicki (WEiA),
• dr inż. Tomasz Minkiewicz (WEiA),
• student/ka - przedstawicielka studentów (Grupa EiA),
• student/ka - przedstawiciel studentów (Grupa WIMiO),
• student/ka - przedstawicielka studentów (Grupa WILiŚ),
• dr hab. inż. Stefan Dzionk - przewodniczący, koordynator kierunku ZiIP
• dr hab. inż. Daniel Chuchała – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Grzegorz Rogalski,
• dr inż. Bogdan Ścibiorski,
• dr inż. Aleksandra Wiśniewska,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Tomasz Mikulski - przewodniczący, koordynator kierunku PiBJ
• dr inż. Artur Karczewski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Marek Dzida,
• dr inż. Wojciech Puch,
• dr inż. Jacek Nakielski,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Jakub Montewka - przewodniczący, koordynator kierunku TiL
• dr hab. inż. Rafał Szłapczyński – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Tacjana Niksa-Rynkiewicz,
• dr inż. Paulina Strąkowska,
• dr Ievgen Medvediev,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Przemysław Krata - przewodniczący, koordynator kierunku OiKM/Oceanotechnika
• dr inż. Cezary Żrodowski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Damian Bocheński,
• dr inż. Tomasz Hinz,
• dr inż. Krzysztof Wołoszyk,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,

*oceanotechnika – kierunek wygaszany
• dr hab. inż. Waldemar Karaszewski - przewodniczący, koordynator kierunku BMiO
• dr hab. inż. Małgorzata Śmiałek-Telega – zastępczyni przewodniczącego,
• dr inż. Grzegorz Rotta,
• dr inż. Mohammad Hossein Ghaemi,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,

Zadania Komisji Programowych

  1. Dokonywanie zmian w programach studiów, związanych z dostosowywaniem programów do przepisów ustawy, wymogów uczelnianych, zmian planowanych i zlecanych przez Dziekana.
  2. Uczestnictwo Przewodniczącego Komisji Programowej lub wskazanego przez Przewodniczącego członka Komisji w spotkaniach z przedstawicielami kierunku organizowanymi na wniosek Dziekana, Prodziekana, Studentów, Interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych.
  3. Organizowanie i nadzorowanie na zlecenie Dziekana wydziałowych ankiet studentów szóstego lub siódmego semestru studiów pierwszego stopnia, dotyczących kontynuowania nauki na studiach stopnia drugiego.
  4. Organizowanie i nadzorowanie na zlecenie Dziekana oceny zadowolenia studentów kierunków, na których wprowadzone zostały znaczące zmiany w programie studiów.
  5. Rozpatrywanie i opiniowanie przedłożonych przez interesariuszy wewnętrznych lub zewnętrznych propozycji zmian programowych opisanych z ZD nr 10/02/2022 (w sprawie zasad wprowadzania zmian w programach studiów realizowanych na WIMiO), w formie i terminach określonych procedurą wydziałową.
  6. Okresowe monitorowanie efektów uczenia się na danym kierunku studiów w oparciu o wytyczne uczelnianej procedury nr 12, w tym:
    1. monitorowanie zgodności z ramami kwalifikacji i aktualności ze standardami międzynarodowymi w zakresie efektów określonych dla kierunku i efektów zdefiniowanych dla przedmiotu/modułu w grupach przedmiotów podstawowych i ogólnouczelnianych, przedmiotów kierunkowych i specjalnościowych, praktyki zawodowej, przedmiotów z zakresu realizacji pracy dyplomowej, egzaminu dyplomowego i oceny poziomu absolwentów przez pracodawców,
    2. określenie zakresu potrzebnych danych lub informacji do przeprowadzenia weryfikacji efektów uczenia się (Procedura nr 12, punkt 4.2.1.),
    3. wyznaczenie zakresów, osób i terminu przeprowadzenia cząstkowych weryfikacji efektów uczenia się,
    4. przeprowadzenie cząstkowej weryfikacji efektów uczenia się na podstawie analizy matrycy efektów uczenia się, wniosków z hospitacji i adekwatności pytań na egzaminach dyplomowych do założonych efektów uczenia się,
    5. weryfikację efektów uczenia się określonych dla kierunku studiów biorąc pod uwagę dane i informacje uzyskane z cząstkowych weryfikacji efektów uczenia się,
    6. przekazanie informacji o stwierdzeniu lub niestwierdzeniu konieczności zmiany efektów uczenia się.
  7. Aktywne uczestnictwo w procesie zarządzania zmianą i przepływem informacji.
  8. Opiniowanie zestawów pytań na egzaminy dyplomowe studiów stopnia pierwszego i drugiego.
  9. Opiniowanie i zatwierdzanie zmian wprowadzanych w Kartach Przedmiotów.
  10. Okresowa analiza zawartości Kart Przedmiotów pod kątem identyfikacji treści programowych przedmiotu: stanowiących kanon oraz fakultatywnych; identyfikacji i określania dopuszczalnego stopnia pokrywania się treści przedmiotów na studiach stopnia pierwszego i drugiego.
  11. Zatwierdzanie propozycji tematów prac dyplomowych: przewodnicząca/przewodniczący odpowiedzialna/y jest za zatwierdzanie tematów prac dyplomowych magisterskich; zastępczyni/zastępca przewodniczącej/przewodniczącego odpowiedzialna/y jest za zatwierdzanie tematów projektów dyplomowych inżynierskich.
  12. Okresowa/coroczna weryfikacja zatwierdzonych i zrealizowanych tematów prac dyplomowych na studiach stopnia pierwszego i drugiego pod kątem spełnienia wymagań zawartych w Wydziałowych Zasadach Dyplomowania oraz Uczelnianych Wytycznych do Procesu Dyplomowania. (Zalecanie i wdrażanie działań naprawczych w porozumieniu z Dziekanem i właściwymi Prodziekanami dr. Studenckich oraz ds. kształcenia).
  13. Współpraca z Komisją ds. Akredytacji Laboratoriów Dydaktycznych: ocena zawartości merytorycznej wybranych instrukcji, pomoc w ocenie infrastruktury, formułowanie wytycznych do przyjęcia kierunków rozwoju infrastruktury.
  14. Współpraca z Zespołem ds. Praktyk Zawodowych: opiniowanie ramowych i indywidualnych programów praktyk, przypisywanie efektów uczenia się do programów praktyk, udział w analizie realizacji praktyk – współpraca z interesariuszami wewnętrznymi (studenci) i zewnętrznymi (przedsiębiorcy) w obszarze analizy opinii interesariuszy, analiza raportów z realizacji praktyk.
  15. Współpraca z Koordynatorami eLearningu: w zależności od potrzeb i planowanych zmian, uczestnictwo w procesie oceny zawartości kursów, przygotowania zaleceń do tworzenia kursów – dobór zawartości i metod kształcenia na przedmiotach kierunkowych.
  16. Współpraca z Wydziałową Komisją ds. Zapewnienia Jakości Kształcenie: uczestnictwo w procesie tworzenia Wydziałowej Księgi Jakości.
  17. Uczestnictwo przedstawicieli Komisji Programowych w procesach akredytacyjnych: przygotowywania dokumentacji do akredytacji, udział w spotkaniach akredytacyjnych.
  18. Uczestnictwo w procesie rekrutacji w obszarze przygotowania oferty edukacyjnej: opisy kierunków oraz ich aktualizacja, opiniowanie oraz uczestnictwo w gromadzeniu materiałów do przygotowania działań promujących kierunek studiów.
  19. Wspomaganie władz wydziału w realizacji Strategii Wydziału w obszarze kształcenia.
  20. Wykonywanie innych prac zleconych przez władze wydziału.

Koordynator ds. programów studiów i katalogu ECTS

Wydziałowym Koordynatorem ds. programów studiów i katalogu ECTS na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa jest dr hab. inż. Marek Galewski, prof. PG

Zadania Koordynatora ds. programów studiów i katalogu ECTS

  1. Współpracuje z dziekanem oraz komisjami programowymi w sprawach dotyczących tworzenia i modyfikacji programów studiów,
  2. Nadzoruje prace nad przygotowaniem programów studiów w języku polskim oraz angielskim,
  3. Dba o zgodność przygotowanych programów studiów z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa,
  4. Jest odpowiedzialny za wprowadzanie programów studiów w portalu Moja PG oraz prawidłowość ich uzupełniania przedmiotami wprowadzanymi w czasie cyklu kształcenia (tj. wskazanie wymagalności prezentowania przedmiotu w ofercie kształcenia, uzupełnienie definicji tych przedmiotów o godziny pracy własnej studenta i konsultacji, przypisanie im właściwych efektów uczenia się i grupy zajęć),
  5. Jest odpowiedzialny za ustalenie oraz wprowadzenie danych w karcie przedmiotu dotyczących celu przedmiotu, treści przedmiotu oraz przedmiotowych efektów uczenia się,
  6. Współpracuje z nauczycielami odpowiedzialnymi za opracowanie treści kart przedmiotów w zakresie ich wypełniania,
  7. Współpracuje z właściwymi koordynatorami ds. poszczególnych programów studiów oraz z pracownikami dziekanatu w zakresie wprowadzania programów studiów do portalu Moja PG oraz w zakresie wypełniania kart przedmiotów,
  8. Weryfikuje treści kart przedmiotów w portalu Moja PG i decyduje o ich publikacji w katalogu ECTS,
  9. Odpowiada za przeprowadzenie cząstkowej weryfikacji efektów uczenia się na podstawie analizy matrycy opracowanej dla danego kierunku oraz przekazanie wyników weryfikacji do komisji programowej,
  10. Odpowiada za przeprowadzenie cząstkowej weryfikacji efektów uczenia się na podstawie analizy treści kart przedmiotów, w tym zgodności kierunkowych efektów uczenia się w programie studiów oraz przekazanie wyników weryfikacji do komisji programowej.