Skład Komisji Programowych

W celu monitorowania w sposób ciągły programów kształcenia, w szczególności analizy ankiet studenckich i opinii interesariuszy zewnętrznych dotyczących nabytej przez studentów wiedzy i umiejętności oraz rozpatrywania zgłaszanych wniosków o wprowadzanie zmian w programach studiów powołano komisje programowe w następującym składzie:

• dr hab. inż. Michał Wodtke - przewodniczący, koordynator kierunku MiBM
• dr hab. inż. Piotr Mioduszewski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Jacek Łubiński,
• dr hab. inż. Jacek Tomków,
• dr hab. inż. Tomasz Muszyński,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Marek Galewski - przewodniczący, koordynator kierunku M
• dr hab. inż. Ryszard Jasiński – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Michał Landowski,
• dr inż. Michał Mazur,
• dr inż. Wiktor Sieklicki,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Wiktoria Wojnicz - przewodnicząca, koordynator kierunku IMM
• dr hab. inż. Szymon Grymek – zastępca przewodniczącej,
• prof. dr hab. n. med. Janusz Siebert,
• dr hab. inż. Beata Świeczko-Żurek,
• dr inż. Michał Bartmański,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Jan Wajs (WIMiO) - przewodniczący, koordynator kierunku E
• dr hab. inż. Jerzy Głuch (WIMiO) – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Paweł Ziółkowski (WIMiO),
• dr inż. Marcin Jewartowski (WIMiO),
• dr hab. inż. Sylwia Fudala-Książek,(WILiŚ),
• dr inż. Filip Gamoń (WILiŚ),
• dr inż. Arkadiusz Ostojski (WILiŚ),
• prof. dr hab. inż. Stanisław Czapp (WEiA),
• prof. dr hab. inż. Waldemar Kamrat (WEiA),
• dr inż. Tomasz Minkiewicz (WEiA),
• student/ka - przedstawicielka studentów (Grupa EiA),
• student/ka - przedstawiciel studentów (Grupa WIMiO),
• student/ka - przedstawicielka studentów (Grupa WILiŚ),
• dr inż. Marcin Jewartowski - przewodniczący, koordynator kierunku E
• prof. dr hab. inż. Dariusz Mikielewicz – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Paweł Ziółkowski,
• dr hab. inż. Marian Piwowarski,
• dr inż. Paweł Dąbrowski,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Stefan Dzionk - przewodniczący, koordynator kierunku ZiIP
• dr inż. Ewa Kozłowska – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Aleksandra Mirowska,
• dr inż. Bogdan Ścibiorski,
• dr inż. Aleksandra Wiśniewska,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Tomasz Mikulski - przewodniczący, koordynator kierunku PiBJ
• dr inż. Artur Karczewski – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Karol Niklas,
• dr inż. Magdalena Kunicka,
• dr inż. Jacek Nakielski,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Jakub Montewka - przewodniczący, koordynator kierunku TiL
• dr hab. inż. Rafał Szłapczyński – zastępca przewodniczącego,
• dr hab. inż. Jerzy Kowalski,
• dr inż. Roman Liberacki,
• dr Ievgen Medvediev,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,
• dr hab. inż. Damian Bocheński - przewodniczący, koordynator kierunku OiKM/Oceanotechnika
• dr inż. Cezary Żrodowski – zastępca przewodniczącego,
• dr inż. Konrad Marszałkowski,
• dr inż. Krzysztof Wołoszyk,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,

*oceanotechnika – kierunek wygaszany
• dr hab. inż. Waldemar Karaszewski - przewodniczący, koordynator kierunku BMiO
• dr hab. inż. Małgorzata Śmiałek-Telega – zastępczyni przewodniczącego,
• dr inż. Grzegorz Rotta,
• dr inż. Mohammad Hossein Ghaemi,
• student/ka - przedstawicielka studentów,
• student/ka - przedstawiciel studentów,

Zadania Komisji Programowych

  1. Dokonywanie zmian w programach studiów, związanych z dostosowywaniem programów do przepisów ustawy, wymogów uczelnianych, zmian planowanych i zlecanych przez Dziekana.
  2. Uczestnictwo Przewodniczącego Komisji Programowej lub wskazanego przez Przewodniczącego członka Komisji w spotkaniach z przedstawicielami kierunku organizowanymi na wniosek Dziekana, Prodziekana, Studentów, Interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych.
  3. Rozpatrywanie i opiniowanie przedłożonych przez interesariuszy wewnętrznych lub zewnętrznych propozycji zmian programowych opisanych z ZD nr 10/02/2022 (w sprawie zasad wprowadzania zmian w programach studiów realizowanych na WIMiO), w formie i terminach określonych procedurą wydziałową.
  4. Opiniowanie zestawów pytań na egzaminy dyplomowe studiów stopnia pierwszego i drugiego.
  5. Opiniowanie i zatwierdzanie zmian wprowadzanych w Kartach Przedmiotów przez przewodniczącego i zastępcę Komisji Programowej.
  6. Zatwierdzanie propozycji tematów prac dyplomowych przez przewodniczącego i zastępcę Komisji Programowej.
  7. Współpraca z Zespołem ds. Praktyk Zawodowych: opiniowanie ramowych i indywidualnych programów praktyk.
  8. Współpraca z Wydziałową Komisją ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia: uczestnictwo w procesie tworzenia Wydziałowej Księgi Jakości.
  9. Uczestnictwo przedstawicieli Komisji Programowych w procesach akredytacyjnych: udział w spotkaniach akredytacyjnych.
  10. Uczestnictwo w procesie rekrutacji w obszarze przygotowania oferty edukacyjnej: opisy kierunków oraz ich aktualizacja, opiniowanie materiałów promujących kierunek studiów.

Koordynator ds. programów studiów i katalogu ECTS

Wydziałowym Koordynatorem ds. programów studiów i katalogu ECTS na Wydziale Inżynierii Mechanicznej i Okrętownictwa jest dr hab. inż. Marek Galewski, prof. PG

Zadania Koordynatora ds. programów studiów i katalogu ECTS

  1. Współpracuje z dziekanem oraz komisjami programowymi w sprawach dotyczących tworzenia i modyfikacji programów studiów,
  2. Nadzoruje prace nad przygotowaniem programów studiów w języku polskim oraz angielskim,
  3. Dba o zgodność przygotowanych programów studiów z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa,
  4. Jest odpowiedzialny za wprowadzanie programów studiów w portalu Moja PG oraz prawidłowość ich uzupełniania przedmiotami wprowadzanymi w czasie cyklu kształcenia (tj. wskazanie wymagalności prezentowania przedmiotu w ofercie kształcenia, uzupełnienie definicji tych przedmiotów o godziny pracy własnej studenta i konsultacji, przypisanie im właściwych efektów uczenia się i grupy zajęć),
  5. Jest odpowiedzialny za ustalenie oraz wprowadzenie danych w karcie przedmiotu dotyczących celu przedmiotu, treści przedmiotu oraz przedmiotowych efektów uczenia się,
  6. Współpracuje z nauczycielami odpowiedzialnymi za opracowanie treści kart przedmiotów w zakresie ich wypełniania,
  7. Współpracuje z właściwymi koordynatorami ds. poszczególnych programów studiów oraz z pracownikami dziekanatu w zakresie wprowadzania programów studiów do portalu Moja PG oraz w zakresie wypełniania kart przedmiotów,
  8. Weryfikuje treści kart przedmiotów w portalu Moja PG i decyduje o ich publikacji w katalogu ECTS,
  9. Odpowiada za przeprowadzenie cząstkowej weryfikacji efektów uczenia się na podstawie analizy matrycy opracowanej dla danego kierunku oraz przekazanie wyników weryfikacji do komisji programowej,
  10. Odpowiada za przeprowadzenie cząstkowej weryfikacji efektów uczenia się na podstawie analizy treści kart przedmiotów, w tym zgodności kierunkowych efektów uczenia się w programie studiów oraz przekazanie wyników weryfikacji do komisji programowej.